5 Mayıs 2014 Pazartesi

Isotrexin'e başlıyorum

Geçenlerde istatistik dersinde oda arkadaşımla sıkılıp selfie çekelim dedik. Fotoğrafa baktım da bir şey yanlış geldi yüzüme, bir sürü kırmızı kırmızı noktalar vardı. Kamerianın dandikliğindendir yahu diyip önemsemedim.

Bunun öncesinde ise vücudumda 3-4 haftadır lekeler çıkıyordu. Dermatologa gittim ve gül hastalığı olduğunu söyledi. Onun tedavisine başladım, fotoğraf da dermatologa gittikten 5-6 gün sonra falan çekildi. Bu fotoğrafı gören annem 'BAHAR YÜZÜNE NE OLDU?' dedi beni de durdukyere korkuttu. Ben de hem kontrol amaçlı hem de sivilce izlerim için tekrar dermatologa gittim. Okul medikosundaki dermatologa gitmiştim, yine ona gitmek istedim ama işi vardı o yüzden başka bir dermatologa gittim hemen yan tarafındaki.

Bahsi geçen fotoğraf:



Gül hastalığı için ilk dermatolog eumovate krem önermişti ama yeni dermatologum bunun hafif bir krem olduğunu, şikayetlerim devam ederse tekrar kendisini görmem gerektiğini söyledi. itekim 1-2 güne tekrar gideceğim kendisine, lekelerim bazı bölgelerde artıyor.

Bununla birlikte sivilce izlerim için isotrexin krem yazdı. Her gece kullanıyorum yatmadan önce. Sivilce problemim yok ama yüzümle çok oynadığım için az çıkan sivilcelerin bile izleri korkunç görünüyor. Araştırdığım kadarıyla isotrexin bir sivilce jeliymiş daha çok; izler üzerinde bir etkisi yokmuş. 30 nisandan beri kullanıyorum ve 2. günden beri lekelerde olmasa bile cildimin genel görünümünde fark olduğunu çok rahat bir şekilde söyleyebilirim.

Gündüzleri kullanmam içinse güneş kremi almamı önerdi. La Roche Posay'ın 50+ faktörlü yağlı ciltler için olan koruyucusunu aldım:


Bu çarşamba ya da perşembe dermatologa tekrar gideceğim ancak hangisine gitsem bilemedim. Güş hastalığı normalde kolayca farkedilemeyen bir hastalıkış ve ilk dermatolog şak diye anlamıştı ne olduğunu. Ancak sivilce izi ile ilgili de 2. doktorla başladığım tedavi kesintiye uğrasın istemiyorum. Bilemedim.

Bundan 2 sene önce skinoren kullanırken hafta hafta gelişmeleri paylaşmışım, yine amacım öyle yapmak. Sürekli olarak fotoğraf çekince değişimi insan daha iyi anlıyor. Bu arada son 1 haftalık süreçte yüzümü neredeyse hiç ellemedim, ki bu benim için inanılmaz büyük bir başarı.

Siz bu kremlerden herhangi birini kullandınız mı? Memnun kaldınız mı? Yorumlarınız neler?

Bu arada unutmadan La Roche Posay'ın effaclar k serisinden de krem ve jel temizleyici almak istiyorum. Ancak kremin de soyucu etkisi varmış bu sebeple isotrexinle dönüşümlü olarak kullanacağım sanırım. Var mıdır bu serinin de ürünlerini kullanıp memnun kalan?


Görüşmek üzere efem.




4 yorum:

  1. bende lpr nin effaclar temizleme jelini kullanıyorum 50 ml Bezelye tanesi kadar yetiyor. 2 buçuk veya 3 ay yetti günde 2 kere kullanıyordum.birde effaclar duo kullanıyorum oda indiriyor sivilceleri

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yapma yahu. ben de yetmez diye tam boyunu arıyodum kaç gündür. bir bakayım, teşekkürler :)

      Sil
  2. merhaba :) ben de odtuluyum blog takip etmeyi seviyorum ama kisisel blogum yok tumblr, pinterest takiliyorum
    La roche posay kullaniyorum 1,5 yildir haftada 1-2 kez nemli cilde cok memnunum. ustelik cildim o kadar hassastir ki dokunsan kizaririm ama bu seri tam benlikti. Jel temizleyicisinde tanecik yok deriyi oyle yipratip soymuyor yani. gerci gec gordum yazini ama umarim isine yarar :) kib sevgiler

    YanıtlaSil
  3. İsotrexine bakarken denk geldim.Bende sivilce çok bulunmamakta yani 2 hafta 1 çıkıyor o da 3 4 tane zaten ama benim başım izlerle dertte geçen yaz ilk kez sivilcem çıkmaya başladı sonra sivilceler durdu fakat izleri kaldı anlamadım bende ve 8 9 aydır izler var bepanthen sür geçer falan dedi sürdüm çok az hafifletti ama izleri tekrar eski halini aldı gibi birşey oldu hani bazı izlerim yavaş yavaş geçmeye başladı sanki nokta halini aldılar fakat bazıları hiç geçmeyecekmiş gibi geliyor bu yüzden doktora gittim bana İsotrexin verdi 3 gündür kullanıyorum pek etkisini görmedim doktor 3 ay kullanıcaksın dedi sizce geçirebilir mi?

    YanıtlaSil