30 Haziran 2013 Pazar

Bloglovin

Merhabalar :)

Malum haziranin son gununde oldugumuz icin tekrar hatirlatmak ve rica etmek istedim - blogumu bloglovinden takip etmek icin lutfen sag ustteki bloglovin logosuna tiklayiniz :)

Optum :*

28 Haziran 2013 Cuma

Kiyafet alisverisim koton/defacto

Son gunlerde Koton'da cilgin bir indirim var allahim aklimi cildiricigiiim.

En az 5-6 kotona girip ciktim 1 haftadir. Kiminde kendimi tutup hic bir sey almadim. Kimine hunharca saldirdim sonra pisman olup iade ettim aldigimi. Kiyafet soz konusu olunca cok cabuk gaza geliyorum. Elbiseye bakiyorum, bayiliyorum, aliyorum. Sonra giyecek yer gelmiyor. Biz hanimlarda eksik bir tahta varsa, iste o budur. Bir kiyafeti en yakin ne zamana giyecegimizi akil edememe. Tum hemcinslerimi suclama altinda birakan bu cumle icin ozur dilerim, ancak ve ancak bana bir bayan cikip da 'ben aldigim tum kiyafetleri disari en az 1 kez giydim' derse. Kendisine saygim sonsuz olacak. Isterse ve kabul ederse kendisine anne de diyecegim.

Sevdiklerim sevmediklerim postumdan belki hatirlarsiniz cicek desenli kiyafetler hakkindaki dusuncemi. Kotona ilk girisimde bu hafta bir elbise gordum. Krem uzeri cicek desenli. Zaten son zamanlarda kotona gireniniz varsa bu deseni es gecmeniz mumkun degil. ABARTMIYORUM ayni desenden blazer, pantolon, bluz, gomlek, 2 cesit elbise ve cocuk kiyafeti yapmislar. Cinden kumasi ucuza bulup bol aldilar da cok artti heralde. Ilk gordugumde ne abeci sey bu demistim. Hele blazer i dusman basina. Tovbe yarebbim. Ama bir straplez elbisesi de vardi ki ilk bakista asik oldum. 42 bedenini denedim, COK kotu olmadi. gogus kismi biraz zorladi. Sonra internette 44 une denk geldim ama ben alana kadar tukendi. Daha sonra gittigim 4 farkli kotonda o kumastan yapilan urunler icinde bir tek o elbise tukenmisti. En son bir kotonda 2 adet 42 bedenine denk geldim. Bir sans vermek adina denedim bir tanesini. Cikartirken fermuari olabilecek son yere kadar indirdim ama allah allah elbise cikmiyor? Bir baktim ki aynaya, yariyolda fermuar patlamis. O.o Hayatimda bu kadar utandigimi bilmem. Alacagim yoksa da aldim elbiseyi.

Ha bu arada benim acimdan iyi haber. Sene icinde 44 bedene bile cikan ben bu elbise haricinde xl tan l bedene, 42-44ten de 40 bedene indim. Ama tabi 40 bedendeki her kiyafete omuyorum. Bir pembe pantolonum var kendimde 2012 mayisinda aldim dogumgunu hesiyesi olarak. 40 bedendi ve fermuarlari kesinlikle yaklasmiyordu bile. Rengi cok  tatliydi ve tek kalmisti, ben de aldim. Gecen gun denedim ve- ta da oldu. Ondan sonra kiyafetlerin hep 40 bedenini dener oldum ve OLUYORLAR. Mutluyum la ben. Az sonra goreceginiz krem uzeri kelebekli bluz da 40 beden ama genis kesimli ondandir o. Siyah bluz L, japonlu elbisem (ASIGIM ULAN) da 40 ama o da lastikli oldugundandir.

Cok konustum. Buyrun:

Bahsi gecen pembe pantolon, ustumdeki defactodan aldigim siyah bluz. Boyle her seyin uzerine giymelik bir siyah bluz almam lazimdi zaten.


Bu bluzu buyuk beden kiyafetlerin icinde buldum. 40 beden ne zamandir buyuk beden haci? Sacmalamislar. 50 bedenini alip efil efil dolasmakla 40 ini alip normal bluz olarak giyme arasinda kalip 40 ini aldim. Genismis de baya.
















Sadece siyah bluz defactodan, kalanlar kotondan. Biri beni tutsun daha aklimda o kadar cok sey var ki anlatamam. O.o

25 Haziran 2013 Salı

Harcsiz Pasaport Alimi

Oncelikle cok alakasiz bir konu bu farkindayim, ama son gunlerde yonlendirici bir yazi bulamadigim icin ben cok cektim. Bundan sonra harcsiz pasaport alacaklarin bari konu hakkinda bir fikri olsun diye boyle bir post hazirlama ihtiyaci hissettim.

Ben harcsiz pasaporta kulturel-sosyal bir etkinlige katilacagim icin basvurdum. Ucagim 14 temmuzda, pasaport randevum 25 hazirandaydi. Daha gec de gidebilirdim ama sansinizi zorlamayin derim.

Ben basvurumu Izmir'den yaptim. Takip etmeniz gereken adimlar soyle:

1- Okuldan alinacak belgeler

Oncelikle katilacaginiz organizasyondan size yurtdisinda bulunacaginiz gunlerin acikca belirtildigi bir davet mektubu gelmesi gerekiyor. Rica ederseniz elbet gonderirler. Ben sirbistana gidecegim icin vize sorunum yok ama vize almaniz gereken bir yere gidecekseniz de bu belge size lazim olacak zaten.

Bu belgeyle beraber ogrenci islerinize gidiyorsunuz. Bu bolum okuldan okula degisebilir, ben ODTU den bahsediyorum. Daha onceden doldurdugunuz harcsiz pasaport talep formunuzu ve davet mektubunuzu veriyorsunuz. Ertesi gun size 3-4 adet belge veriyorlar ve diger binaya yonlendiriyorlar. Soyledikleri yerlere gidip isleminizi tamamliyorsunuz, en son elinizde 1 adet 'ogrencinin su su tarihlerde yurtdisina gitmesi icin harcsiz pasaport almasi uygun gorulnmustur' gibi bir cumle iceren bir belge kalacak.

Bu belgeyi ne kadar erken alsaniz o kadar iyi. Ben mayis basinda gidecegim belli olur olmaz aldim.

2- Belgenin onaylatilmasi

Okulunuz hangi sehirde olursa olsun aldiginiz belgeyi, pasaport cikartacaginiz sehirdeki bu islemi yapabilen bir vergi dairesine onaylatmaniz gerekiyor. Izmirde o kadar yer dolastik, en son ogrendik ki bu isi yapan 3 yer varmis. Bornovada karsiyakada ve uckuyularda. Ben Uckuyularda hallettim. Belgenize ne akdar sureyle pasaport almaniz uygun gorulduyse ona gore bir damga vurulup yazi yaziliyor. Sonra bunu ayni kattaki mudure  onaylatiyorsunuz. Bana 1 yillik verildi. Gideceginiz ulkeye ve gezi surenize bagli olarak degisecektir bu.

Sakin sakin bu bolumu atlamadan emniyete GITMEYIN. Sonra tekrar vergi dairesine hop ordan geri gel inanin basiniz agrir. Benim agridi.

3- pasaport basvurusu icin randevu

Bunu iste yapabildiginiz kadar erken yapin. Hele benim gibi sehrin en kalabalik emniyetine gidecekseniz randevunuzu 1 ay onceden alsaniz yeridir. Ilcelerdeyseniz sorun yok. Randevusuz gelenlerin olusturdugu sirayi gormeniz lazim. O.o Benim randevum 11.30 daydi, ben 11 de gittim. 2 dk sonra parmak izim alindi, ondan 2 dk sonra da islemlerim yapildi. 11.15 te falan cikmistim. Randevunuzdan yarim saat once gitseniz yeter de artar. Siradakilerin pis bakislarina aldanmayin, en one gidin ve randevunuz oldugunu belirtin hemen isleminizi yapacaklar.

randevunuzu ucusunuzdan en az 2 hafta oncesine alin. ne olur ne olmaz. ucak ibletiniz varsa acil pasaport icin basvurabilirsiniz. bu durumda biletinizin ciktisini ya da orjinalini ibraz etmeniz gerekiyor.


4- Randevuya gitmeden once 72 tl lik defter harcinizi yatirin. Anlasmali bankalar epasaport sitesinde mevcut. Herkes illa ziraat demis ama ben isbankasina yatirdim hic bir sorun yasamadim. Ve pasaport uzatma artik kalkti, henuz bircok kisi bunu bilmiyor. O yuzden sadece harc parasini yatirmis olarak gitmeyin, her sekilde cuzdan ucretini de yatiracaksiniz.

2 adet biyometrik fotograf goturun. Parmak izi sirasinda 1 ini alinca memur endise etmeyin, islem sonunda onu geri veriyor.

Eski pasaportunuzu yaninizda mutlaka goturun. Delgecler kendisini etkisiz hale getirip islem sonunda size geri veriyorlar. Ucusiniz sirasinda da yaninizda bulunsun.


Simdilik aklima gelenler bunlar. Sorunuz varsa cevaplamaya calisirim. Kolay gelsin :)

24 Haziran 2013 Pazartesi

Kitap Satisi

Yakinda evimizden tasiniyoruz. Bu vesileyle daha once okumus olup kitapligima kaldirdirim kitaplari satisa cikarmak istedim. Belki aralarinda isinize yarayanlar vardir. Daha bu reismlerde olmayan bir suru kitabim var. Zamaninda ne kadar populer kitap falan varsa toplamistim. Stephen Kingler, Alacakaranliklar, Yuzuklerin Efendisi serisi, Harry Potter vs.. Akliniza gelen varsa ayrica e mail ile de ulasabilirsiniz bana bir bakarim kitaplarima.



1-2 si haric hepsini okudum buradakilerin.

Iclerinden Seytan Marka Giyer, Yeni Ay ve Tutulma sanki korsanmis gibi geldi ama iclerinde bir sorun yok. Almayi dusundukleriniz olursa iclerinden detayli resim yollayabilirim.
Ingilizce olanlari Ingilizce dersimizde kullandigimiz icin icleri cizilidir. Digerlerinde hasar bulunmamaktadir.

Fiyat 8 er tl.



Buradaki kitaplarin cogunu alali cok oldu haliyle ama %80 ini okumamisimdir. Iclerinde hic hasar bulunmamakta. Ufakken epsilon kitaplarini deli gibi topluyordum.

6 sar tl

Araya ince kitaplar karismis onlar 3 er tl.



Lostlara basladim da bitiremedim.

3 er tl

Daha fazla epsilon kitabi ve talihsiz seruvenler dizisi. Dolabimin en alt gozundeydi bu kitaplar ondan hepsini cikaramadim. Serinin tum kitaplari olmasi lazim bende, en azindan 10. ya kadar. 6 sar TL.


Kitaplarin guncel fiyatlariyla ilgili bilgiye sahip degilim. Birden fazla kitap almayi dusuneniniz olursa fiyatta indirim yaparim.

Gorusmek uzere :)


ojemparfumum@gmail.com

23 Haziran 2013 Pazar

Giyerim Giymem

Sevdiklerim/sevmediklerim postunu yazmaktan baya bi keyif aldim acikcasi. Sirf o ruju aldim bu fondoteni surdum postlarindansa biraz daha gunluk hayata ve bana dair seyler de paylasmak istiyorum artik. Bu postumuzun konusu da giyerim/giymem dediklerim olsun dedim.

1- Topuklu ayakkabi

Boyum 1.73. Aslinda o kadar da uzun bir boy degil ve hatta toplu bir insan oldugum icin oldugumdan kisa gosterdigimi dusunuyorum. Topuklu giyerken boy degil topuk inceligine dikkat ederim. Cok kalin topukla da en inceleriyle de rahat edemiyorum. Dolgu topugu yazlik elbiselerin altina cok cok yakisitiryorum.

Giyerim:


20 Haziran 2013 Perşembe

Sevdiklerim Sevmediklerim

Son zamanlarda o kadar her gordugumu kendimce yargilar, degerlendirir oldum ki, bunlara blogumda yer vermemek olmazdi. Birine bir seyi yakistirmadigimda hemen gozum ona takiliveriyor, dikkatimi cekiyor. Cok begendigimde de ayni durum gecerli. Bakalim sizlerle zevkimiz uyusuyor mu?

1) Ruj

Ne severim:

Kirmizi ruj. Tasiyabilenin hastasiyim. Ben yuzume cok gittigini dusunmedigim icin seyrek tercih ediyorum.



Ne  sevmem:


ya su tondaki rujlara olan antipatimi kelimelerle ifade etmeme imkan yok. gunluk hayatta kullanan da gormedim, henuz yakisanini da gormedim. severek kullanip begenenlere sozum yok, tamamen kendi gorusum  inanilmaz cirkin bir ruj tonu  oldugu. bu resimdeki yine ehhh ucundan idare eder de daha solgun bir pembeye dayanamiyorum resmen.

misal:


Alışveriş,Kozmetik,Parfüm,Güzellik,Bakım,Moda,Makyaj Blogu: DermoMarket Hediye Çekilişi ile 1 Kişiye 5 Hediye

Alışveriş,Kozmetik,Parfüm,Güzellik,Bakım,Moda,Makyaj Blogu: DermoMarket Hediye Çekilişi ile 1 Kişiye 5 Hediye: DermoMarket ile Harika Bir Hediye Çekilişi ne Katılmak İstemez misiniz ?  Dermo Market , zengin ürün yelpazesi ile göz doldura...

19 Haziran 2013 Çarşamba

Rimmel London - Lasting Finish Soft Color Blush 020 Pink Rose

Oncelikle belirteyim ki su ana kadar en sevdigim alligim bu oldu.

Ben genel olarak allik sevmeyen bir insanim. Yani yanaga boydan boya renkli bir sey surmek, hele de agir makyajla, sacma geliyor. Olacaksa bile cok az olmali ve yapay durmamali diyorum.

Iste bu allik o kadar dogal duruyor ki! Fondotenin uzerine surunce o isiltisi, durusu, hafifligi...sanki kendi cildim

Rengi pembe ama hafif turuncuya kaciyor. Icinde sim yok ama tamamen mat da degil ciltte isiltili duruyor. Yapisi oldukca hafif ama bayagi kalici; saatlerce hic bir sey olmadan durdu.

Kutusu da tam cantaya atip yanda tasimalik. Su bir turlu bitmeyen malzemeleri ufak ufak yapmiyorlar mi, bayiliyorum  valla.

0.14 oz./4 gr

Bloglovin

Gordugum kadariyla google reader yakinda ortadan kalkacakmis :( Bu sayede bloglovin'le tanismis oldum, cok da sevdim ne yalan soyleyeyim.

Beni bloglovin'de takibe alirsaniz coook mutlu olurum :   http://www.bloglovin.com/blog/3444003

ya da sagda en ustteki bloglovin logosuna tiklamaniz da yeterli olacaktir :)

unutmadan, hala ayni adresten bloguma giris yapiliyor ancak adresim  artik www.yestomakeup.com   :) isim disinda degisen hic bir sey yok :)

Gorusmek uzere efem :*

--------

since google reader will be gone soon, I'd be very happy if you could keep following me from bloglovin =)

you can simpli click on the bloglovin logo at the very right top :) Thank you

L'oreal Caresse Ruj 401 - Rebel Red

Ya ben alzheimer oldum ya da random olarak postlarim yok oluyor.

Ben bu rujun 403 nolusunun postunu hazirlayip yayinladigima o akdar eminim ki. allah allah. Hic bi yerde bulamiyorum ama. Bir ara onu da yayinlayayim, onu bundan daha bile cok seviyorum.

Ben bu seriyle galiba gecen anneler gununde tanismistim. %50 indirim vardi ve ben kirmizi ruja alisma asamasindaydim. 403 nolu koyu kirmiziyi alip cok begenince sonradan da bu rengini aldim.

Aslinda 403 kadar yakistirmiyorum kendime ama arada kullaniyorum iste. Canli, turuncuya bakan bir kirmizi. Bu serinin nemlendirme ozelligi cok guclu ama gorundukleri kadar renk vermiyorlar dudaga. Cok ince yapilari var ve tasarimlarini ben cok begeniyorum. L'oreal son donemin en iyi dudak urunlerini ureten firma bence.

Fiyat: yakaladiginiz indirime gore 15-30 tl arasi. Gramaj hakkinda bilgim yok.


18 Haziran 2013 Salı

Bugun Ben Naptim?

Coook ruzgarli bir Izmir gununde disari ciktim, dolandim, ailemle vakit gecirdim.

Boyle de resimli bir post hazirlamak istedim. Niye bilmiyorum ki. o.O :)

Ha simdi hatirladim. Saclarimi boyadim yine. Yogun bakir kahveydi adi. Bahaneyle o da burada bulunsun istedim.

Gorusmek uzere.

unutmadan bir de ne gerek varsa, blogumun facebook sayfasini actim. Takip ederseniz sevinir miyim evet sevinirim :)

https://www.facebook.com/Ojemparfumum


17 Haziran 2013 Pazartesi

Rimmel London Exaggerated Eyeliner - 001 100% Black

Adi eyeliner ama kendisi en sukelasindan bir adet dipliner. Fircasi kil kil degil baya bildigimiz dipliner formunda.

Buyuk bir kararlilikla eyeliner almaya girdim watsons'a 2 ay once. Istedigim sey simsiyah olmasi, ve dagilmamasiydi. Ne kadar zor olabilir degil mi?

Magazadaki tum markalardaki tum diplinerlari elimde tek tek denedim. Kurumalarini bekledim. Hepsi kuruyunca hasirt diye diger elimle ustlerinden gectim. Sadece 2 markaninki hic daiglmadan oylece duruyordu.

Biri l'oreal, digeri rimmel. l'orealinki 36 tl idi bu 15. Ben de bunu aldim.

Bir gun nasil eyeliner surdugume dair detayli bir post hazirlamak istiyorum aslinda. Gozumu kenarindan cekiyorum, goz kapagini germeden asla suremem. Once bir adet dumduz cizgi cektikten sonra hem cizgi kalinlassin hem de tirtiklar hatalar kapansin diye bir cizgi daha ciziyorum. Cok az kuyruk yapiyorum uctan.

Banyoya girip eyelinerim hic bozulmadan ciktigim oldu. ya da uyuyup uyandigim. Gercekten bu anlamda baya dayanikli. Cok kuruyup catladiktan sonra boyle elle kaziyarak da hic cikarticiya gerek kalmadan cikartabilirsiniz ama tavsiye etmem :))

2 aydir kullaniyorum, hemen her gun kullandim. Icinde bir adet bilye gibi bir sey var, ve hic bir kuruma belirtisi gostermedi.

Daha ucuz muadilleri vardir ama kaliciliklarinin ayni olacaginidusunmuyorum. Gozkapaklariniz yagli degilse ve eliniz gozunuze cok gitmiyorsa onlari da deneyebilirsiniz elbet.




Garnier BB Krem / Light

Garnierin diger BB kremini, sisko olanini, ilk aldgiimda cok begenmistim. Sonra rengi uymaz oldu, cildimi yaglandirir oldu. Elimi surmez oldum ben de.

Bir arkadasimin tavsiyesi uzerine bu cesidini denemek istedim ben de.

Yapisi digeri gibi kremsi degil. Herhangi bir fondoten kadar, hatta affinitone kadar akici, sivi yapida.

Bir bb krem icin inanilmaz kapatici. Su an icin en favori cilt urunum diyebilirim.

Nemlendirici ozelliginin cok oldugunu dusunmuyorum. Unutmadigim/usunmedigim zamanlarda altina nemlendirici kullaniyorum.

Ne zaman bir urunun medium tonunu aldiysam pisman oldugum icin light aldim bu sefer. Benim cildime uydu. Ilk surerken bir acik gelmis gibi duruyor ama hemen oturuyor.

Tup olusunu ve urunun cikis yerinin ufak olmasini sevdim. Tam cantaya atmalik. Agirligi da normal bir fondotenden(30 ml) daha fazla (40 ml).

Ozetle ben gercekten begendim. Ilk ciktiginda 20 tl falandi galiba da simdi 14 tl her yerde, hatta bulabilirseniz daha bile ucuz. Yapisinin cok ince olmasi sebebiyle serin yerde yasayanlarin yazin da kullanabilecegini dusunuyorum.

3-4 aydir kullaniyorum, sivilce vb sorunla karsilasmadim.

:*

--------------------------------------
When I first bought the first BB cream Garnier produced -the one for mixed skin type- I was happy with it. Then it started to look way too dark on my face  and I stopped using it.

One of my classmates uses this one and suggested me to give it a try. I was looking for a foundation with a light formula so I took her advice. I actually liked it very much. This time I bought it in light shade and it matched my skin tone pretty well. It doesn't get orang-ish by time and it didn't cause any acne, pimple or blackheads for me so far. I've been using it more than 4 months now.

The coverage is between medium - full for me. It's more than enough for a bb cream.

I actually prefer to use a moisturizer before the bb cream since I don't find this product very moisturizing. If you do so, of course you don't have to do that.

Lastly, it comes in a 40 ml tube which is 10 ml more than usual amount of liquid foundations. Its price is about $8- 11 in Turkey.

--------------------------------------------------



16 Haziran 2013 Pazar

The Balm - Balm Jovi Palet

Ey oralarda bir yerlerde yakinda makyaj malzemesi alisverisine cikacak insan.

Simdi dur ve listendeki her seyi sil, direkt git bu paleti al. Yaz vakti fondoten kullanmayacaksin nasil olsa. Cildini de tikamaya gerek yok, pudrayi da bosver. Ekstradan bir maskara alsan yeter.

Ben bu paletin yazisini hazirladim yazdim saniyordum. Belki de yazmisimdir bile, blogun tozlu sayfalarina karismistir. Oyleyse bile canim sagolsun.

Ya ben bu palete asigim.

Bir tek lila fari sevmiyorum bu palete dair. Hic kullanirmiyim bilmiyorum.

Aslinda benim hedefim sadece mary lou aydinlaticiyi almakti. Altin rengine asik biri olarak onu almamak olmazdi. %50 zamani ya tek basina ASLA bitiremeyecegim mary lou ya 20 lira verecektim ya da bu palete 30 tl. Evet ben de oyle yaptim.

Farlari daha cok fircayi hafif islatip kullandim. Kaliciliklari ve isiltilari artiyor boylece. Lacivert far bile kullandirtti ya bu palet bana, pes. Alligin da sekerligini yerim.

Bu kadar da profesyonellikten ve objektiflikten uzak bir port oldu ^^

Nude paletin kaliciligini begenmiyorum. Bu paletinkine ise bayildim. Essence bazin uzerinde saaaaaatlerce kaliyor.

En alttaki bidik rujlari ise cok az kullandim, allik olmak icin fazla katilar bence. Ben biraz beceriksizim ondan da olabilir pek tabi.

Farlarin ufak olmasini ben cok sevdim. Hayatinda far bitirememis insanim ben. Her faz 0.5 gram olsa daha bile iyiymis.

Ozet geciyorum: ALIN

optum :*


Kullandigim Sac Urunleri

Dun gece saclarim cok dokuluyor diye depresyona girmemle makasi elime almam bir oldu. Valla ne yalan soyleyeyim isim bittiginde herhangi bir kuaforden cikisima gore cok daha mutluydum. Az daha uzasa belime gelecek saclarim tahminen bir 12-13 cm kisaldi, simdi omzumu az geciyor. Az once duzlestirdim o halini de cok sevdim.

Sacim hic cok uzun olmadi. Bu haliyle bile hic sonuna kadar tarayamiyor dogru durust bakamiyordum. Elimi boydan boya icinden gecirsem illa bir yerine takilirdi. Cok iyi de oldu guzel de oldu valla. Bir ara bir resim paylasirim.

Malum ulkedeki durumlar da malum, finaller falan derken hic bakamadim buraya. Simdi hazir yaz gelmisken firsat buldukca eski tempoma donmeye calisacagim. Son 2 gunde cok cok guzel 2 sac urunu aldim bu vesileyle acilis yapmis bulunuyorum.

Once elimde ne var ne yok gorelim: