4 Eylül 2013 Çarşamba

Neler neler

Bu bir klasik neden bir üredir yazmadım ve bu arada neler yaptım yazısıdır, sıkıcıdır, ve yazım hatalarıyla doludur. Nereden başlasam?

ARtık turkce klavyeyle yazıyorum yazacagım mecburen. Önceki laptopumu annem ustune oturmak suretıyle kırdıgı ıcın yenısını almak zorunda kaldık ve mecburen turkçe klavyeye geçmiş bulundum. Dört yıldan berı ilk kez bunu yapmak zorunda kalıyorum, kusurma bakmayınız bır sure :)

Bu arada laptopsuz kaldıgım ıcın de bır seyler yazmadıgım dogrudur Ama asıl sebep bu blogun bır makyaj kozmetık blogu olması ve benım artık -bır oncekı yazımdan hatırlarsınız belkı- gercekten zorunlu olmayan hıc bır kozmetık urununu almıyor olmam. Düşünüyorum, gercekten son bır ayda belki bir nemlendirici almışımdır, o kadar. Kıyafet söz konusu olunca bu kadar kısıtlayamıyorum kendımı, evet bu bır gercek. 40 - 42 beden arası gıden bırı olarak kendıme yakısan kıyafetı bulunca almamak ıcın kendımı GERCEKTEN zorlamam gerekıyor, cunku cok sık yaşadığım bir durum değıl. Tanrım, 36 beden olsam kıyafetler ıcın 2. bır ev acmak zorunda kalırdım herhalde.

Beden demişken. Şimdi asıl son zamanlarda neler yaptığıma gelelim. Bu kısım benim için gerçekten gurur verici.

Yaz basından berı dıyordum kı ben bir kondisyon bisikleti alayım. Ama yok Sırbistana gidicem, yok yazın sıcakta spor mu olur yok ben yine üşenir binmem vb vb derken alınmadı bir şekilde.

Size spor geçmişimi şöyle anlatayım. Evimizde yıllarca air walker denen spor aletinden vardı. 10 yılda toplam 1 saat kullanmamışımdır. B fit hariç hiç bir por salonuna gitmedim, b fitte de 2 ay üye olduktan sonra devam etmedim. Sözde yıllarca basketbol oynadım, ama çok çabuk yoruldugum ve yavaş koştuğum için maça çıkmışlığım yoktur. Koşmaktan NEFRET ederım cünkü 10 sn içinde çılgın yoruluyorum. Bir tek yürümeyi severim bak. Saatlerce gıkım çıkmadan yürüyebilirim. Diyetisyene giderken düzenli yürürdüm şimdi de kafama estikçe çıkıp yürüyorum.

Uzun lafın kısası 22 ağustosta benim kondiyon bisikletim kuruldu. Neden bisiklet aldığıma gelirsek, ben üşeengeç bi insan olduğumu bildiğim için koşu bandı gibi ayakta kullanmam gereken bir alet alsam kullanmayacağımdan emindim. ELiptik bisiklet mesela çok daha fazla kalori harcatıyor ama alsam kullanmayacaktım, bana faydası olmayacaktı. İlk aldığım günlerde günde 30 dk gibi kullandım 1. viteste. 2-3 gün sonra gunde 45 dk ya cıkardım. Simdi gudne 2 kere 2. viteste 45 er dk kullanıyorum.

Dizi eşliğinde yapmasam sıkıntıdan ölürdüm herhalde. 2 bölüm friends ya da 1 bölüm house luk kadar yapıyorum. Normal bisikletin aksine hiç yorulmuyorum. Burda bi garipl,k var bence, yorulmam lazımmıs gıbı gelıyr. İlk viteste yapıyordum hep kas yapmak yerıne daha hızlı cevırıp kılo vermek için, şimdi 2. viteste yapıyorum hep.

Bunun dışında 27 ağustosta dunyanın en muhtesem uygulamasını ındırdım. Myfıtnesspal. İnternet sıtesını de kullanabilirsiniz, illa uygulamasını indirmenize gere yok. Bu uygulama sayesınde gun boyunca yedıklerınızı kalorileriyle beraber kaydediyorsunuz. Hedefiniz guluk net 1200 kaloriyi geçmemek -tabı hedefiniz kilo vermekse, almaya da programlayabılırsınız. Eger 2500 kalorılık yemek isterseniz, 1300 lük spor yapmanız gerekıyor.

Bu uygulama sayesınde ben gerçekten nasıl bir büyükbaşvari beslenme düzenim olduğunu anladım. Bİr kurabiye 130 kalorı olur mu arkadaş, insaf ya. Şu ana kadar net kalorı sınırını hiç aşmadım, ki ne olur ne olmaz diye fazla fazla giriyorum miktarları genelde. Günlük ortalama 700-800 kalori yakıyorum ve ona göre de fazla yiyorum. Kendimizi açlık moduna sokmanın gereği yok.

myfitnesspal ın en güzel yanlarından biri de forumu. Kilo verenler resimlerini paylaşıyor. Biri çıkıp ben bugun cok yedım allam napcam dıyor. Herkes sen ben gibi yanı, herkeste kendinizi görüyorsunuz. Ve herkesın adının altında ne kadar kilo verdiği yazıyor. Yani o çok yedim diyenlerin bile 10-20 kilo verdiğini görünce süoer bir gaza geliyorsunuz.

Sonuc olarak con 8 gündür diyet ve sporu birleştirmiş durumdayım. İlk hafta çok bir şey beklememeye kendimi alıştırmıstım zaten, nitekim 600 gram verdim sadece. Ama hacıt, pes etmek yok. KEndimi kasmıyorum zaten, spor bile sayılmayan çok zevklı bır aktıvıte yapıp, ne istersem yiyorum. Bisiklet almazsanız bile en azından bu uygulamayı ındırın derım, ınanın cok sey farkedecek ve sizi disipline sokacak. Yine de en azından yuruyus yapabılıyorsanız pek bır guzel olur. O kadar az kılo vermeme ragmen dun arkadaslarım bana 5-6 yıldır ılk kez 'yuzun kuculmus ve sıkılaşmışsın, farketmedın mı' dedıler, farketmemiştim. Ve kendimi çok daha aktif, hareketli, enerjik hissediyorum.


Hepinize sağlıklı, hareketlı günler diliyorum :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder