6 Ağustos 2013 Salı

Nerelerdeyim ki ben

Yokum haftalardir buralarda. Diyen olur mu bilmem ama nedendir derseniz cok yorucu, ama bir o kadar da eglenceli bir seyahatteydim. Aegee isimli bir organizasyonun yaz universitesi baslikli gencleri kaynastirma temali 2 haftalik programi kapsaminda 2 hafta boyunca sirbistandaydim. Bir kac gun erken gidip bosnayi da gezme firsatim oldu. Tam donus tarihimde de belgraddan ucak olmayinca ben de tatilimi biraz uzattim ve Kosova ve Makedonya'ya da gitmis bulundum.

Aegee'den Aegee toplulugunda bulunan bir arkadasim sayesinde haberim oldu. Yaptiklari bir cok prije var, yaz universitesi bunlardan sadece biri. Yaz universitelerinin de bir cok ceisidi var; benim gittigim bir travelling s.u. idi. Sirbistani Novi Sad'dan baslayip, Belgrad, Kragujevac, Jagodina ve Nis'ten gecen bir rota uzerinde yurtlar ve hostellerde kalarak gezdik. Gunde ortalama 3-4 saat gunes altinda yuruduk, tirmandik, yuzduk, her gece parti yaptik, ozetle cok eglendik. Aegee den bu seneye kadarhic haberim olmamisti, eger seyahat etmek icin bahane ariyorsaniz lutfen arastiriniz aegee yi.

Daha once hic tek basima ucmamistim, gozumu gereksiz yere korkutmusum ne yalan soyleyeyim. Eger sizin de boyle bir korkunuz varsa tez vakit asmanizi avsiye ederim. Kac yasina gelmis okuma yazma bilen insanlariz, yolumuzu kaybetmeme ihtimalimiz kaybetmemizden daha fazla.

Bosna daki Turk miktarina hayret ediyordum ki Uskup'un tamaminin Turkce bilmesi beni soka soktu. Enteresan olan bir de Turk oldugumuzu artik yuzumuzden mi anliyorsa garsonlar, taksiciler, dilenciler direkt gelip yaniniza turkce konusmaya basliyorlar.

Sirbistana bir Turk olarak gitmekten cekineniniz varsa soyle diyeyim, gittigim yerler icinde en sempatik olanlar Sirplardi. Organizatorlerimizin hepsi sirpti ve Turk-Sirp gecmisi aramizi bozmaktansa cok daha fazla kaynamamizi sagladi. Turk olmasam bu kadar eglenemezdim sirbistanda. Daha makedonyadayken Turkiyeye donmemisken eylul sonu icin tekrar biletimi aldim Belgrad'a. Gelmek isteyeniniz varsa birlikte gidebiliriz :)

Giderken diyordum ki simdi her sey ne kadar ucuzdur, bir suru ruj, canta, ayakkabi, elbise bilmemne toplar gelirim. Gercekten de her sey cok ucuzdu. Ilk gittigim gun 1 adet ruj, bir de hep kullandigim far bazini aldim. Ve seyahat boyunca aldigim tek makyaj urunu bunlar oldu. Neden derseniz, sunu farkettim ki biz cogu bayanlar olarak mutlulugu cok yanlis ve sacma sapan yerlerde ariyoruz. Cidden ben bu seyahatimde en cok bunun bilincine vardim. Ben ki boyle sevimli allik falan alinca ihihi olan, rujlariyla ojeleriyle ask yasayan, elbiselerine bakip gulumseyen mal bir insanim.  Ama allahaskina, gereksiz ne kadar para harciyoruz. Aralarinda 0.000001 ton farki olan milyonlarca rujumuz, alligimiz var. Onlar yerine kac ucak bileti alir, nereleri gezeriz. Tabi hem alisverisin doruklarina varip hem her yere gidebilenlere saygim sonsuz. Ama ben suna karar verdim ki artik gereksiz harcamalarimi minimuma indirip olabildigince gezecegim. Ornegin bir gece Zeljko Joksimovic konseri icin Ohrid'de kalmam gerekti. Rezervasyonum oldugu halde hostelin dolu oldugunu soyledi bana hostel sahibi. Cok ozur dileyerek hemen hostel binasinin bitisiginde kendi evinin bir odasinda kalmami teklif etti. Hostelde 4 kisilik oda 5 euroyken bana tek kisilik odayi 2 euroya verdi. Saka gibi bir sey. Ben o gece 10 yildir asik oldugum adami 3 saat sahnede izledim, mutluluktan agladim. Sirbistan'dan ve orada tanisitigm insanlardan ayrilirken zaten hungur hungur agladim. Uskup'te merkezdeki fiskiyelerin altinda uyudum, her gece saatlerce dans ettim. Ve ben bunlardan aldigim hazzi hayatta belki de baska cok cok az seyden almisimdir. Ama eminim ki hic bir satin aldigim urunden almamisdir. 2-3 elbise 1-2 ruj krem alip dondugumuz bir alisveris yerine baska bir sehre, ulkeye gitmek ve bunlari yasamak varken hayati alisverise adamak nasil da sacma salak bir sey.

Cok uzattim belki, bilemedim. Hala yol yorgunuyum. Hala dogru duzgun uyumadim. Birkac fotograf paylasip, sizlere iyi gunler dileyip, cekiliyorum. Kendinize iyi bakin :)












diger resimlere de bakmak isterseniz:  https://www.facebook.com/bahar.gaser/media_set?set=a.10151747295488908.1073741836.645113907&type=3

2 yorum:

  1. Cok guzel ya cok imrendim :) yazin da guzel tuketim cilginligi konusunda haklisin :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkur ederim :) sirbistan benim en gitmek istedigim ulkeydi umarim sen de istedigin her yere yakin zamanda gidersin

      Sil