25 Haziran 2013 Salı

Harcsiz Pasaport Alimi

Oncelikle cok alakasiz bir konu bu farkindayim, ama son gunlerde yonlendirici bir yazi bulamadigim icin ben cok cektim. Bundan sonra harcsiz pasaport alacaklarin bari konu hakkinda bir fikri olsun diye boyle bir post hazirlama ihtiyaci hissettim.

Ben harcsiz pasaporta kulturel-sosyal bir etkinlige katilacagim icin basvurdum. Ucagim 14 temmuzda, pasaport randevum 25 hazirandaydi. Daha gec de gidebilirdim ama sansinizi zorlamayin derim.

Ben basvurumu Izmir'den yaptim. Takip etmeniz gereken adimlar soyle:

1- Okuldan alinacak belgeler

Oncelikle katilacaginiz organizasyondan size yurtdisinda bulunacaginiz gunlerin acikca belirtildigi bir davet mektubu gelmesi gerekiyor. Rica ederseniz elbet gonderirler. Ben sirbistana gidecegim icin vize sorunum yok ama vize almaniz gereken bir yere gidecekseniz de bu belge size lazim olacak zaten.

Bu belgeyle beraber ogrenci islerinize gidiyorsunuz. Bu bolum okuldan okula degisebilir, ben ODTU den bahsediyorum. Daha onceden doldurdugunuz harcsiz pasaport talep formunuzu ve davet mektubunuzu veriyorsunuz. Ertesi gun size 3-4 adet belge veriyorlar ve diger binaya yonlendiriyorlar. Soyledikleri yerlere gidip isleminizi tamamliyorsunuz, en son elinizde 1 adet 'ogrencinin su su tarihlerde yurtdisina gitmesi icin harcsiz pasaport almasi uygun gorulnmustur' gibi bir cumle iceren bir belge kalacak.

Bu belgeyi ne kadar erken alsaniz o kadar iyi. Ben mayis basinda gidecegim belli olur olmaz aldim.

2- Belgenin onaylatilmasi

Okulunuz hangi sehirde olursa olsun aldiginiz belgeyi, pasaport cikartacaginiz sehirdeki bu islemi yapabilen bir vergi dairesine onaylatmaniz gerekiyor. Izmirde o kadar yer dolastik, en son ogrendik ki bu isi yapan 3 yer varmis. Bornovada karsiyakada ve uckuyularda. Ben Uckuyularda hallettim. Belgenize ne akdar sureyle pasaport almaniz uygun gorulduyse ona gore bir damga vurulup yazi yaziliyor. Sonra bunu ayni kattaki mudure  onaylatiyorsunuz. Bana 1 yillik verildi. Gideceginiz ulkeye ve gezi surenize bagli olarak degisecektir bu.

Sakin sakin bu bolumu atlamadan emniyete GITMEYIN. Sonra tekrar vergi dairesine hop ordan geri gel inanin basiniz agrir. Benim agridi.

3- pasaport basvurusu icin randevu

Bunu iste yapabildiginiz kadar erken yapin. Hele benim gibi sehrin en kalabalik emniyetine gidecekseniz randevunuzu 1 ay onceden alsaniz yeridir. Ilcelerdeyseniz sorun yok. Randevusuz gelenlerin olusturdugu sirayi gormeniz lazim. O.o Benim randevum 11.30 daydi, ben 11 de gittim. 2 dk sonra parmak izim alindi, ondan 2 dk sonra da islemlerim yapildi. 11.15 te falan cikmistim. Randevunuzdan yarim saat once gitseniz yeter de artar. Siradakilerin pis bakislarina aldanmayin, en one gidin ve randevunuz oldugunu belirtin hemen isleminizi yapacaklar.

randevunuzu ucusunuzdan en az 2 hafta oncesine alin. ne olur ne olmaz. ucak ibletiniz varsa acil pasaport icin basvurabilirsiniz. bu durumda biletinizin ciktisini ya da orjinalini ibraz etmeniz gerekiyor.


4- Randevuya gitmeden once 72 tl lik defter harcinizi yatirin. Anlasmali bankalar epasaport sitesinde mevcut. Herkes illa ziraat demis ama ben isbankasina yatirdim hic bir sorun yasamadim. Ve pasaport uzatma artik kalkti, henuz bircok kisi bunu bilmiyor. O yuzden sadece harc parasini yatirmis olarak gitmeyin, her sekilde cuzdan ucretini de yatiracaksiniz.

2 adet biyometrik fotograf goturun. Parmak izi sirasinda 1 ini alinca memur endise etmeyin, islem sonunda onu geri veriyor.

Eski pasaportunuzu yaninizda mutlaka goturun. Delgecler kendisini etkisiz hale getirip islem sonunda size geri veriyorlar. Ucusiniz sirasinda da yaninizda bulunsun.


Simdilik aklima gelenler bunlar. Sorunuz varsa cevaplamaya calisirim. Kolay gelsin :)

1 yorum:

  1. Ben de bugün pasaport yeniledim.
    Harçlar İş Bankası'na yatırıldığında hiçbir sorun çıkmıyor.
    Test edildi, onaylandı!

    YanıtlaSil