7 Eylül 2012 Cuma

ankaradan sevgiler :)

DIKKAT! bu post cok fazla ben icerir :)

bir gezi defteri almistim amerikaya gitmeden once. cok guzel bir dunya haritasi var kapaginda, icinde de her gezilen yer icin bir kac sayfa ayrilmis, her turlu detayi iceren sorular var. nereleri gordun? kiminle gittin? ne yedin? seklinde. yanima almayi unutmusim onu, o yuzden bugunluk gezi defterim burasi :)

iki yil onceki okul gezim haric ankaraya ilk gelisim oldu. annemin ise yillar sonra ilk gelisi buraya.
 ayin dordunun gecesi izmirden yola ciktik, ve an itibariyle donus otobusumdeyim :) bu yazi bitene kadar belki izmire varmis olurum, kimbilir :)

oncelikle bana ankaraya gelme burasi hic guzel degil diyen ankaralilar, kendinizden utanmalisiniz. cok cok guzel bir sehir burasi. su an tabletten yazdigim icin fotograflari atamiyorum ama eve gidince ilk isim bu olacak.

ben bekliyorum ki her yer gipgri olacak, bozkirin ortasinda, ayni western filmlerdeki gibi bir yer. YALAN! izmirden kat be kat gelismis,insanlari inanilmaz iyi, ulasimimuhtesem rahat, her seyiyle harika bir yer burasi.

besinin sabahi asti de karsiladi bizi odtu lu abiler ablalarimiz :)  bir ringle bizi kampusumuze goturduler. herkes ringden iner inmez kayit sirasina girdi. kuyruk da bir uzunki sormayin. annemle ben odtude kalmayi planladigimiz icin once kalacak yerimizi bulduk zor bela. odtude numarali yurt isimli en ucuz yurtlar, yariozel yurtlar ve sonra en pahali ozel yurtlar var. ben hep numarali yurtlardan 1. yurtta kalirim diyordum, sanseseri annemle de ilk gecemizi orada gecirdik. itiraf etmekiyim ki hos bir yer degildi. ben erçekten o kadar rahatina duskun biri degilim ama sekiz kisilik, bit kadar duslu, tuvaletli yerde ben bile rahatsiz oldum. annem deli oldu yurdu gorunce zaten. her neyse efenim gittik tum yurtlari tek tek gezdik , bir tek osman yazici isimli konukevinde yer bulduk dort kisilik odada. ranzanon ust katini kaptim :) banyosu diarda ama tam odanin karsisinda, benim icin hic sorun degil. yalniz fare armis diyorlar orada, ne olur biri yalan desin :(

kampsu hatmettik artik, bolumumu, carsiyi, yemekhaneyi, her yeri gezdik. izmirde bile otobusleri ezberleyemeyen ben 132 olsun 417 olsun hepsini ogrendim valla :D ringler buyuk kolaylik zaten :) bu arada bize berilen brosurlerden birinde ringlerin cok eski oldugu ama iclerinden bir ringe aralarinda lord of the rings dedikleri yaziyor :D cok merak ettim valla.

kizilay en detayli ezdigimiz yer oldu. izmir dediginiz yerin en islek yerlerinden biri olan kibris sehitleri ve alsancagin geri kalaninin on yirmi kati heralde orasi. iki gundur ankarada kac alisveris merkezi gordum bilmiyorum zaten.  burasi sonderece kozmopolit, gelismis bir yer. izmirden tek eksigi deniz sahiden. onun disinda eksigi yokfazlasi var.

ikinci gece kiz konukevine tasindik. orada banyolu odanin tadini cikardik valla bir numarali yurttan sonra. ertesi gun hazirlik atlama sinavim oldugundan midir nedir butun gece hic uyuyamadim. iki daatlik uykuyla duruyorum hala. o sinavlari nasi verdim allah bilir :D hazirligi gececegimi dusunuyorum ama dersten de bi muaf olsam hic fena olmaz :D

o kadar yuruduk ki kampuste, bacaklarim et kesti, her yerimdeli agriyor. annemin masallahi var ben yerde surunurken o yerinde duramiyor, anne artik gezmeelim dedim yani dun siz dusunun :D

bu arada allaskina biri bana hocam kelimesinin tarihini aciklasin :D ben sirf ogrenciler arasi kullaniliyor saniyordum, resmen ankarali turnusolu kelime :D hocam demeyen ankarali degildir, net! :))

bu yazi aklima detaylar geldikce uzayacak da uzayacak :) resimlerle donusumu bekleyiniz efeem :)

iyi geceler






















25 yorum:

  1. ankara'yi seven insanlari seviyorum :)
    resimleri sabirsizlikla bekliyorum!

    YanıtlaSil
  2. sevilmeyecek gibi degil ama :) hele ikinci gunden sonra evim gibi oldu valla :)

    YanıtlaSil
  3. Odtü'de dolmuş şöföründen hocasına öğrencisinden kantincisine herkes hocadıe. Herkesin birbirinden öğreneceği birşey olduğu için kullanılır:) Hazırlık Odtü'nün en mükemmel yılı ana dilim gibi İngilizce bilsemde atlamam yerinde olsam tadını bidaha çıkarsam keşke:)

    YanıtlaSil
  4. tesekkur ederm aciklaman icin :) ben sadece odtu de bu kadar cok hocam deniyor saniyordum, ama ankarada konustugumuz hemen herkes hocam diye hitap etti bize :) anlami cok hosuma gitti :)

    ben hazirlik okumayi cok isterdim aslinda ama lisede hazirlik okudugum icin gecmek istedim hazirligi. cap. tan oturu uzatirim dedim okulu eger uzatmak istersem. ya da erasmusta. simdiden fazla bir yil cikarmayayim dedim kendime :)

    YanıtlaSil
  5. Benim ikinci universitem odtu. Hazirlik da okuyacagim ustelik. Ankaraya ilk gidisimdi begenmedim. Yurtlarda felaket ama kampus guzel. Hayirli olsun yeni okulun ve yurdun ayrica.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aa neden begenmedin :( nerelisin peki?

      yurt konusunda katiliyorum maalesef. en azindan 1. yurt cok fenaydi

      Sil
  6. Ya ben trabzonluyum. Denizin olmayisi psikolojik olarak olumsuz yonde etkiledi beni. Ankara ot gibi bi sehir. Agac yok deniz yok, bi tuhaf. Usteliksen izmirden geciyosun oraya. Ankaradan nefret etmeliydin :)
    Ben 4unde kayit yaptirdim ve ne yazik ki ozellerde 2 kisilik oda kalmamisti. Cok uzuldum ama yapacak bir sey yok. Numarali yurtlarda gececek bu sene.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deniz yok ama ben cok deniz asigi degilimdir normalde de. severim ama eksikligini hissetmem. zaten odtu dahilinde gol var, ve odtu ormani var daha ne olsun ama :( benim begenmedigim tek yon binalarin icleri oldu, gercekten eskiler. bi de illa sevilmeyecek yonleri vardir ankaranin ama yatay gecis yapacaksam bile minimum 1 yil gecirecegim bir yere de sevmeyecegim ,izmirden kotu olacak diye gitmek istemiyorum.

      illa 2 kisi olmasini istiyorsun sanirim, ben de 5inde kaydoldum bi osman yazici konukevindeki 4 kisilikler kalmisti oraya kaydoldum. sana da en azindan demiraylar cikar umarim oranin yurtlari baya guzeldi.

      Sil
  7. İlk fotolar 1.yurt hatırası galiba. Bayaa eski ranzalar.
    Demiraylar da ilk 4000e ve siralamaya gore cikiyo ama bilmiyorum. Dua ediyorum ben de. 2 kisilikler icin de etmistim ankaraya gitmeden once ama olmadi ne yazik ki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen ilk resimler 1 nolu yurt, asagidakiler kiz konukevi. 1. nolunun ranzasinin altinda 1989 en eskisi olmak uzere bir cok tarih yaziyordu.

      ilk 4000 doldurmamis olabilir daha demiraylari bence, umarim cikar :) diger yurtlara da dilekce ver istersen, bosalinca sana haber versinler

      Sil
  8. Dilekce verdim iste, bekliyorum. Umarim yerlesirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cikar cikar, ilk aydan yurdu birakan oluyomus baya

      Sil
  9. Aa ciddi misin? Gorevliler mi dedi sana? Cok mutlu oldum su an.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet bi cok yerden duydum. ilk ay ev bulunca toplanip eve cikiyormus insanlar, onlar cikar cikmaz da dilekcelileri aliyorlar. ben de kiz konukevine dilekce biraktim kendi kaydimdan once :)

      Sil
  10. Ayni konukevinde ayni odaya cikarmisiz bir de 1 aya kadar. Kiyamet de kopar sonra :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. muahaha :) sen 4 unde gitmissin gerci sana benden daha once cikar :)

      bolumun neydi bu arada ? :)

      Sil
  11. matematik.
    ya o numaralı yurtları gördükten sonra her allahın günü 2 kişilikler için dua ediyorum. umarım çok beklemem.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o zaman gelsene osman yaziciya? 4 kisilik ama odalari cok daha iyi numaralilardan, ringlere de cok yakin?

      Sil
  12. 4 kişilk sonuçta çok fark etmez diye osman yazıcıya da kayıt yaptırmadım. senin şu 89lu ranza fotoğrafından sonra çok pişman oldum. keşke yapsaymışım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. olsun ya zaten 1. yurdun cikmama ihtimali de yuksek digerlerinin hali daha iyidir belki.

      Sil
  13. içlerinde en iyisi 1.yurtmuş. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o zaman tez vakitte yurtta yer bosalmasini temenni ediyorum :D

      Sil
  14. ya bende psikoloji istiyorum. sen çok çalıştın mı nasıl kazandın anlatabilirsin. çok ihtiyacım var. bir de orda kozmetiği bolca seven erkekleri nasıl karşılıyolar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben cok calismadigim icin odtu kazandim aslinda. ygs den sonra cok saldim lys m cok kotu gecince boyle oldu :)

      valla sorun hakkinda bir sey diyemiyicem pek, etrafimda kozmetikle ilgilenen kiz bile yok gibi bir sey:)

      Sil